Доброго времени суток, всем на форуме!!!
Позвольте задать сей вопрос здесь!?
Предыстория вопроса:
Загорелся "Чек ...", сканер выдал код ошибки P0141 (Неисправность цепи подогрева датчика кислорода (bank 1, датчик 2)).
Задумался об установки лямды (...133) от Bosch , по причине сходно-дешовой цене (780 руб. вчера узнавал).
Вычитал из талмудов, что сопротивление "нагрева" родной лямды 11-18 Ом. А у Bosch_евской (по замеру) где-то в районе 2.5-2.7Ом.(при 20 С)
Я так понимаю что температура нагрева будет недостаточна.
Посему выше изложенному пару вопросов:
В правильном ли режиме будет работать Bosch_евская (......133) лямда?
И насколько изменяются показания по данным для ЭБУ?, в том числе и расход
Сей вопрос задал и MEK_у но пока ответа нет, и не надо в ПОИСК "толкать", там на сей вопрос нет, вообще, даже намёка!!!
Зарание примного брагодарен!!!
P.S. К стати, после ошибки разход возрос в среднем на 4 литра, проверенно по БК-50!!!
Вопрос по лямде от BOSCH (......133) !!! БЫТЬ или не БЫТЬ!!!
Модераторы: SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, Podzemshik
- Serg_E74
- Сообщения: 682
- Зарегистрирован: 19 янв 2007, 14:25
- Откуда: Краснодар
- Поблагодарили: 2 раза
- Контактная информация:
Вопрос по лямде от BOSCH (......133) !!! БЫТЬ или не БЫТЬ!!!
А Мне все, МОНО ПEHИСУAЛЬНО !!!
Был: MMC Pajero Sport 3.0 GLS 2001 г. 23 RUS
Серебро, "кожа-рожа" и всё такое :)
Сменил на 4WD STAREX.
Но из КЛУБА не ушёл!!!
У каждого свой таракан в голове!!!
Был: MMC Pajero Sport 3.0 GLS 2001 г. 23 RUS
Серебро, "кожа-рожа" и всё такое :)
Сменил на 4WD STAREX.
Но из КЛУБА не ушёл!!!
У каждого свой таракан в голове!!!
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56844
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 1001 раз
- Поблагодарили: 4653 раза
Попробую ответить:
DTC P0141: RIGHT REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) HEATER CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 2)
DTC Set Criteria
Engine coolant temperature is more than 68°F (20°C). Battery voltage is 11-16 volts. One monitor runs each drive cycle while right rear HO2S heater is on. Code will set if heater current of right rear HO2S heater is less than 0.2 amp, or more than 3.5 amps, for 6 seconds.
Probable Causes
Open or short in right rear HO2S heater circuit.
Open circuit in right rear HO2S heater.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
Turn ignition off. Disconnect right rear HO2S connector. Check right rear HO2S connector for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Measure resistance between right rear HO2S connector terminals No. 1 and 3 (component side). See Fig. 20. Resistance should be 11-18 ohms at 68°F (20°C). If resistance is as specified, go to next step. If resistance is not as specified, replace right rear HO2S, then go to step 12 .
Turn ignition on. Measure voltage between ground and right rear HO2S connector terminal No. 1 (Red wire). If battery voltage exists, go to step 5 . If battery voltage does not exist, go to next step.
Turn ignition off. Remove MFI relay. See Fig. 3. Check MFI relay connector for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, repair Red wire between MFI relay and rear HO2S, then go to step 12 .
Turn ignition off. Reconnect right rear HO2S connector. Turn ignition on. Measure voltage between ground and PCM 35-pin connector C-89 terminal No. 27 (Blue/Yellow wire) by backprobing. See Fig. 25. If battery voltage exists, go to step 8 . If battery voltage does not exist, go to next step.
Turn ignition off. Check PCM connector C-89 for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Check for open or short in Blue/Yellow wire between right rear HO2S connector terminal No. 3 and PCM connector C-89 terminal No. 27. If problem exists, repair Blue/Yellow wire, then go to step 12 . If problem does not exist, replace PCM, then go to step 12 .
Turn ignition off. Check PCM connector C-89 for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Check for damage to Red wire between right rear HO2S connector terminal No. 1 and MFI relay connector terminal No. 1. See Fig. 20 and Fig. 23. If problem exists, repair Red wire, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Check for damage to Blue/Yellow wire between right rear HO2S connector terminal No. 3 and PCM connector C-89 terminal No. 27. If problem exists, repair Blue/Yellow wire, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Test drive vehicle following OBD-II drive cycle other monitor pattern. See OTHER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0141 is output, replace PCM, then go to next step. If DTC P0141 is not output, problem is intermittent. See INTERMITTENT DIAGNOSTIC TROUBLE CODES .
Test drive vehicle following OBD-II drive cycle other monitor pattern. See OTHER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0141 is output, retry diagnostic procedure. If DTC P0141 is not output, inspection is complete.
Из этого следует что сопротивление обогрева весьма критично, Закон Ома
Так как код появляется если, ток в цепи подогрева меньше 0.2 ампера или больше 3.5 ампер, в течении шести секунд.
Выводы думаю сам сделаешь.............
DTC P0141: RIGHT REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) HEATER CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 2)
DTC Set Criteria
Engine coolant temperature is more than 68°F (20°C). Battery voltage is 11-16 volts. One monitor runs each drive cycle while right rear HO2S heater is on. Code will set if heater current of right rear HO2S heater is less than 0.2 amp, or more than 3.5 amps, for 6 seconds.
Probable Causes
Open or short in right rear HO2S heater circuit.
Open circuit in right rear HO2S heater.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
Turn ignition off. Disconnect right rear HO2S connector. Check right rear HO2S connector for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Measure resistance between right rear HO2S connector terminals No. 1 and 3 (component side). See Fig. 20. Resistance should be 11-18 ohms at 68°F (20°C). If resistance is as specified, go to next step. If resistance is not as specified, replace right rear HO2S, then go to step 12 .
Turn ignition on. Measure voltage between ground and right rear HO2S connector terminal No. 1 (Red wire). If battery voltage exists, go to step 5 . If battery voltage does not exist, go to next step.
Turn ignition off. Remove MFI relay. See Fig. 3. Check MFI relay connector for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, repair Red wire between MFI relay and rear HO2S, then go to step 12 .
Turn ignition off. Reconnect right rear HO2S connector. Turn ignition on. Measure voltage between ground and PCM 35-pin connector C-89 terminal No. 27 (Blue/Yellow wire) by backprobing. See Fig. 25. If battery voltage exists, go to step 8 . If battery voltage does not exist, go to next step.
Turn ignition off. Check PCM connector C-89 for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Check for open or short in Blue/Yellow wire between right rear HO2S connector terminal No. 3 and PCM connector C-89 terminal No. 27. If problem exists, repair Blue/Yellow wire, then go to step 12 . If problem does not exist, replace PCM, then go to step 12 .
Turn ignition off. Check PCM connector C-89 for loose, damaged or corroded terminals. If problem exists, repair connector, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Check for damage to Red wire between right rear HO2S connector terminal No. 1 and MFI relay connector terminal No. 1. See Fig. 20 and Fig. 23. If problem exists, repair Red wire, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Check for damage to Blue/Yellow wire between right rear HO2S connector terminal No. 3 and PCM connector C-89 terminal No. 27. If problem exists, repair Blue/Yellow wire, then go to step 12 . If problem does not exist, go to next step.
Test drive vehicle following OBD-II drive cycle other monitor pattern. See OTHER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0141 is output, replace PCM, then go to next step. If DTC P0141 is not output, problem is intermittent. See INTERMITTENT DIAGNOSTIC TROUBLE CODES .
Test drive vehicle following OBD-II drive cycle other monitor pattern. See OTHER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0141 is output, retry diagnostic procedure. If DTC P0141 is not output, inspection is complete.
Из этого следует что сопротивление обогрева весьма критично, Закон Ома

Так как код появляется если, ток в цепи подогрева меньше 0.2 ампера или больше 3.5 ампер, в течении шести секунд.

Выводы думаю сам сделаешь.............
Serg_E74 писал(а):сопротивление "нагрева" родной лямды 11-18 Ом
Хм.., странно!Serg_E74 писал(а):у Bosch_евской (по замеру) где-то в районе 2.5-2.7Ом.(при 20 С)
Если принять напряжение бортовой сети = 14 В, и значения сопротивления, указанные выше, то, исходя из следствия Закона Ома, где U=I*R получается:
Для родной лямбды - I=0.77...1.27 A
Для бошевской лямбды - I=5.19...5.6 A
Т.е. получается, что при использовании бошевской лямды ошибка должна выскакивать через 6 секунд.SNOOPER писал(а):код появляется если, ток в цепи подогрева меньше 0.2 ампера или больше 3.5 ампер
Я уже езжу на бошевской лямбде около 2-х месяцев - ошибки нет (шайтан-лампа не горит)!

Где правда!?

Кстати, есть одно маленькое "но"!
Когда я заморочился с бошевской лямбдой, то сначала купил ее тоже ок. 700 рэ. Она не пошла!


В МЕКе мне ее заменили!
А теперь то самое "но"!

Я купил лямбду, завернутую в промасленную бумажку (хотя номер детали был ...133)
В МЕКе мне достали лямбду из фирменной желтенькой коробочки!

Может в этом самом собака порылась!?

Истина где-то ж рядом! (с)

Montero Sport LS 2002
Under construction!

2368
Under construction!

2368
Бошевская лямбда нормально работает, ставил в МЕКе, ошибку не выдает, менял левую до ката, езжу довольно долго, недавно ошибка загорелась, но по другой причине, ошибка работы катализатора, в МЕКе поставили обманки на две лямбды после католизаторов (обычные втулки), в данный момент все работает отлично, ошибки не беспокоят, расход в норме.LIK писал(а):Serg_E74 писал(а):сопротивление "нагрева" родной лямды 11-18 ОмХм.., странно!Serg_E74 писал(а):у Bosch_евской (по замеру) где-то в районе 2.5-2.7Ом.(при 20 С)
Если принять напряжение бортовой сети = 14 В, и значения сопротивления, указанные выше, то, исходя из следствия Закона Ома, где U=I*R получается:
Для родной лямбды - I=0.77...1.27 A
Для бошевской лямбды - I=5.19...5.6 A
Т.е. получается, что при использовании бошевской лямды ошибка должна выскакивать через 6 секунд.SNOOPER писал(а):код появляется если, ток в цепи подогрева меньше 0.2 ампера или больше 3.5 ампер
Я уже езжу на бошевской лямбде около 2-х месяцев - ошибки нет (шайтан-лампа не горит)!![]()
Где правда!?
Кстати, есть одно маленькое "но"!
Когда я заморочился с бошевской лямбдой, то сначала купил ее тоже ок. 700 рэ. Она не пошла!Я списал это на неправильность подключения проводов (хотя пробовали по-разному
)
В МЕКе мне ее заменили!
А теперь то самое "но"!
Я купил лямбду, завернутую в промасленную бумажку (хотя номер детали был ...133)
В МЕКе мне достали лямбду из фирменной желтенькой коробочки!(хотя, опять же, на коробочке были цифирки ...133)
Может в этом самом собака порылась!?![]()
Истина где-то ж рядом! (с)
Цена вопроса: Замена лямды с деталью (Бош, номер не помню) 2200р.
Две обманки 2000р.
Всего 4200р., диагностика бесплатная

Мой друг - Человек паук